My new bestie ..:)

Love Icon icon

Salam and Hye Readers,

*wink* status macam gereks sehh.LOL..Actually diba nak share my daily routines.Almaklum as we reached age 30+ banyak nak kena amik perhatian.Sebelum ni Diba tak bother sangat..yelah kita housewife..ada la buat freelance sikit-sikit untuk pocket money.Bab penjagaan diri seriusly Diba tak mampu sangat untuk maintain.Kalo ada budget baru Diba pergi buat facial.

Alhamdulillah company baru keluarkan product terbaru berapa bulan yang lepas ..BB Plus Collagen..Nak tau apa it BB Plus?

Penghasilan kolagen akan lebih perlahan seiring peningkatan usia.

Kolagen membentuk 70% daripada lapisan dermis kulit  yang menjadi bahan utama dalam kulit,rawan dan penghubung pelbagai tisu dalam badan kita.

Kolagen berfungsi sebagai kusyen dalam sendi rawan terutama di bahagian pinggul,lutut dan sendi.

Antara sebab lain seperti pancaran sinar matahari,kekurangan zat dan faktor dalaman lain juga menyebabkan proses penuan kulit.

KENAPA PILIH  BB PLUS?

BBplus diperbuat daripada kolagen ikan yang dikelaskan Kolagen Jenis 2.Ia mempunyai struktur rantaian asid amino seakan dengan kulit manusia.

Habitat semulajadi ikan menyebabkan kolagen ikan  mempunyai kandungan Prolin dan Glisin yang cukup dalam suhu badan ikan yang rendah iaitu sama seperti kolagen manusia.

Prolin dan Glisin adalah dua jenis asid amino yang penting untuk penghasilan kolagen, mengekalkan kecantikan kulit dan kesihatan rawan.

Kolagen ikan ditukarkan menjadi peptida dengan menggunakan teknologi terkini untuk sumber kolagen yang kaya dan kesan penyerapan yang lebih baik.

Jus blackcurrant mengandungi anthocyanin untuk melindungi kulit muka dan badan daripada sinaran UV dan radikal bebas.

Ekstrak biji anggur dengan OPC (oligomeric proanthocyanidins) mengurangkan ketidakselesaan kulit serta menggalakkan penyembuhan kulit.

Vitamin C dan roselle menguatkan rantaian kolagen, melindungi kolagen di dalam dermis kulit dan menggalakkan proses sintesis

 Rasa semulajadi campuran Roselle dan ekstrak blackcurrant yang semula jadi dan berkualiti tinggi dan tanpa bau kolagen ikan

BBplus|jumnahadibah.com

BBplus|jumnahadibah.com

3 Fungsi utama BBPlus Collagen

BBplus|jumnahdibah.com

BBplus|jumnahdibah.com

Bagaimanakah BB Plus dapat meningkatkan kualiti kulit?
Serat epal dan inulin (serat diet) menggalakkan pencerahan kulit melalui proses detoksifikasi.

Bagaimanakah BB Plus dapat membantu mengurangkan ketidakselesaan penyakit sendi?
Peptida kolagen ikan adalah sumber Kolagen Jenis 2 yang baik dan merupakan komponen utama dalam rawan untuk membantu mencegah keradangan yang disebabkan oleh rheumatism and osteoarthritis.

BBplus|jumnahadibh.com

BBplus|jumnahadibh.com

Diba amalkan minum BBplus sebelum sarapan pagi atu sebelum tidur malam.Biasanya suka minum waktu pagi.Rasa sedap blackcurant 100% jus asli dan campuran Roselle yang penting takde rasa Kolagen..seriusly sangat sedap..:)

Hasil dari pengmbiln BBplus :

1. Kulit wajah berseri dan cerah

2. Kulit lebih anjal dan tegang

3. Kulit lebih halus dan gebu

4. Kulit lebih lembab  

5. Kulit lebih licin serta kurang garis halus dan kedutan

6. Kulit lebih cepat sembuh dan pulih

7. Kulit kurang kesan kerosakan akibat sinaran matahari

Uolls tengok sendiri my skin sebelum amalkan BBplus…*sob.:(

Testimonial|jumnahadibah.com

Testimonial|jumnahadibah.com

Perhatikan bekas jerawat dan kulit ku yang kusam…huwaa..:(

Selepas sebulan menggunakan BBplus…*blushing

BBplus|jumnahadibah.com

BBplus|jumnahadibah.com

DO YOU SPOT ANY DIFFERENT?

Alhamdulillah  after 1 month minum BBplus,paling ketara bekas jerawat yang selama ni menghantui diriku dah hilang.Diba takde pakai bedak or whatever conceiler..just plain me.

BBplus ni selamat diminum untuk ibu yang hamil,breastfeed atau yang ada allergic to seafood.Cuma bagi pesakit Diabetes tidak digalakkan mengambilnya.

So untuk sesiapa yang masih mencari produk yang sesuai bole cuba BBplus sebab kita bukan nak jaga kulit sahaja tetapi untuk kesihatan bole menjaga tulang rawan kita seiring peningkatan usia.

Orang perempuan suka sharing benda yang bagus kan..why not give yourself a TRY BBplus ni..:))

Contact me Adibah 0126577729 or

jumnahjamal@gmail.com 

Leave a comment